Louhi sai selkeää viestintää teknisten termien tilalle
ASIAKAS
MITÄ TEIMME
- Uutiskirjeet ja tiedotteet
- Sosiaalisen median päivitys
- Monikanavainen asiakaspalvelu
- Google-mainonta
Louhi Net Oy on IT-alan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen verkkotunnuksia, webhotelleja, sekä digitaalisen työn ratkaisuja – edullisesti ja selvällä suomenkielellä. Wannadon ja Louhen välinen yhteistyö on jatkunut pitkään. Suurin osa yhteistyöstä keskittyy tällä hetkellä yrityksen sosiaaliseen mediaan ja sisällöntuotantoon, mutta matkan varrelle on mahtunut monipuolisesti myös muita Wannadon palveluita markkinoinnin suunnittelusta teknisiin toteutuksiin.
Google-mainontaa, asiakaspalvelua, somea, sisällöntuotantoa
Markkinointiviestinnän tärkeimpänä tavoitteena on näkyä ja kuulua yritykselle tärkeissä kanavissa, asiakkaille lisäarvoa tuottaen. Suunnittelemme markkinointiviestintää ja mainontaa yhdessä asiakkaan kanssa, parhaiten lisäarvoa tuottavia teemoja ja viestintätapoja aktiivisesti etsien. Louhen kanssa yhteistyö alkoi Google-mainosten kanssa auttamisesta ja laajeni pian monikanavaiseen, jatkuvaan tekemiseen, jossa toimimme Louhen joustavana tiimin lisäyksenä.
“Alkumetreillä saimme tukea Google-mainonnan puolelle, ja jonkin verran myös asiakaspalveluun liittyviä töitä on toteutettu Wannadon kautta. Teemme paljon erilaisia ja eri tasoisia yhteistöitä. Pääpaino on kuitenkin markkinoinnin toimenpiteissä ja etenkin somessa ja sisällöntuotannossa”, kertoo Mikael Kääriäinen, Louhen operatiivinen johtaja.
“Wannado on keskittynyt meidän tarpeeseen ja muovannut palvelukokonaisuuden sen mukaan. Heiltä löytyy myös todella laaja tuntemus eri työkaluista ja olemmekin hyödyntäneet esimerkiksi Wannadon ActiveCampaign -osaamista. Yhteistyötä pystyy matkan varrella kehittämään tosi joustavasti!” Mikael jatkaa.
Palvelua on helppo saada
Louhen toimitusjohtaja Mika Paavola antaa kiitosta siitä, että tekijöiden vaihtuvuus on todella pientä, eikä asiakasyrityksen tarvitse hoitaa perehdytystä. Joustavuus ja monipuolinen ammattitaito ovat molemmat Mikan mukaan tärkeässä roolissa:
“Wannadon joustavuus ja monipuolisuus ovat isoja tekijöitä tässä toimivassa yhteistyössä. Tarpeisiimme on vastattu kiitettävästi. Wannadolla on osaamista ja mahdollisuuksia ja tiedämme, että kaikkea pystyy tekemään jos tarve tulee. Se on iso arvo palvelulle. Lisäksi työtä voi tilata joko jatkuvana tai kertaluontoisesti, joka tuo paljon joustoa tekemiseen – palvelua on helppo ostaa.”
Lisäarvo ja ratkaisut edellä
Helppoa ostamista on lähdetty hakemaan myös Louhen markkinoinnissa. Webhosting -palveluita ja muita digitaalisia ratkaisuja tarjoava yritys joutuu pohtimaan markkinointia vahvasti asiakkaan näkökulmasta, jotta myyntipuhe ei osoittaudu liian tekniseksi. Wannado on auttanut yritystä tekemään palveluista mahdollisimman simppeleitä ja helposti ymmärrettäviä, jotta asiakkaan olisi helppo hankkia Louhen asiantuntijuutta ja ratkaisuja tarpeisiinsa.
“Ratkaisujemme markkinointi on ehkä joissain määrin haasteellista, mutta Wannado on onnistunut siinä hyvin. Meille on avautunut se, miten tuodaan palvelut ja tuotteet asiakkaan tarpeen kautta, eikä puhuta liian teknisillä termeillä. Meidän tarjoama suurin lisäarvo asiakkaalle on kuitenkin se, että täydennämme teknistä ratkaisua asiantuntevalla asiakaspalvelulla, ja Wannado on onnistunut tuomaan tätä esille”, Mikael kommentoi.
“Tavoitteenamme on tehdä palveluista mahdollisimman helppoja asiakkaille. Tämän saman Wannado on tehnyt meille omalla asiantuntijuudellaan. Helppo palveluntarjoaja, joka potkii sopivasti takapuoleen!” Mika naurahtaa ja summaa yhteistyön.
Louhi Net Oy:n palveluita ovat verkkotunnukset, webhotellit, sovellusalusta ja SaaS-palvelut. Asiakkaita on reilu 20.000 ja määrä kasvaa koko ajan. Asiakkaiden hyvä palveleminen on Louhen muuttumaton ydinarvo.
Kerro mihin tarvitset apua! Kartoitetaan mahdollisuudet yhdessä, ilman sitoumuksia.